Pagerank sau tradus din engleză, Rangul Page este un algoritm de analiză al hiperlegăturilor din Internet, folosit de motorul de căutare Google pentru a oferi o pondere fiecărui element dintr-o mulţime de documente interconectate prin hiperlegături, cu scopul de a măsura importanţa fiecăruia dintr-o mulţime.
Rangul Page?
Numele de Pagerank provine de la informaticianul Larry Page (unul dintre co-fondatorii proiectului numit Google), care a dezvoltat algoritmul la Universitatea Standford. Numele de Pagerank este marcă înregistrată Google, dar patentul aparţinea de Universitatea Standford care a primit 1.8 milioane acţiuni la Google, pentru a avea licenţă exclusivă de utilizare a patentului. În 2005, cele 1.8 milioane de acţiuni la Google au fost vândute de către Universitatea Standford pentru 336 milioane dolari.
Cum funcţionează algoritmul lui Larry Page?
Dacă pagina A conţine un link (o legătură) către pagina B, se presupune că implicit pagina A afirmă despre B că este important, deci B o să fie mai bine cotat în clasamente. Cu cât există mai multe legături calitative către un site, cu atât Pagerank-ul acestuia va fi mai mare şi poziţia în clasament mai înaltă. Coeficientul Pagerank este un număr întreg ce poate lua valori între 0 şi 10.
Tips&Tricks by Şotropa Eugen
- Google iubeşte conţinutul unic. Articolele cu conţinut unic vor fi cotate mai bine în motoarele de căutare, oferindu-vă un punctaj mai bun la Pagerank.
- Pagerank-ul este influenţat de vechimea articolelor şi a site-ului.
- Contează viteza de încărcare a primei pagini, dar nu doar a ei. Nu încărcaţi prima pagină de widget-uri, bannere inutile. Pentru a reduce din "timpul de încărcare" al paginii, puteţi folosi codul html pentru a vă apărea doar o parte a articolului pe pagina principală.
- Este mai importat să obţii un link de la un site care are mai puţine legături, decât invers. Dintre un site cu Pagerank 4 care are link-uri către alte două site-uri şi un site cu Pagerank 6 dar care are link-uri către 5 site-uri, este mai bun site-ul cu Pagerank 4, deoarece odată ce un site are mai multe legături acesta împarte coeficientul pagerank la mai multe link-uri.
- Cele mai bune site-uri care vă pot oferi o recomandare bună sunt cele cu Pagerank mai mare sau egal cu 4 (patru). Nu e bine de neglijat site-urile cu Pagerank mai mic, şi ele contează, chiar foarte mult, însă Google oferă importanţă mai mare de la Pagerank mai mare sau egal cu 4. Repet, nu neglijaţi site-urile de nişă.
- Menţiunile (legăturile) aduse de un site, în articolul său, către site-ul dvs. participă la ridicarea dvs. în clasament dar şi la oferirea de cota Pagerank.
- Articolele sponsorizate, oferă cea mai mare recomandare posibilă din partea unui site, deoarece în această acţiune contribuie cuvintele cheie, link-urile do-follow şi odată cu vechimea articolului creşte şi cotaţia lui către site-ul recomandat. Un articol sponsorizat este, calitativ vorbind, mai eficient decât 5 legături oferite de 5 site-uri diferite.
Rangul Page?
Numele de Pagerank provine de la informaticianul Larry Page (unul dintre co-fondatorii proiectului numit Google), care a dezvoltat algoritmul la Universitatea Standford. Numele de Pagerank este marcă înregistrată Google, dar patentul aparţinea de Universitatea Standford care a primit 1.8 milioane acţiuni la Google, pentru a avea licenţă exclusivă de utilizare a patentului. În 2005, cele 1.8 milioane de acţiuni la Google au fost vândute de către Universitatea Standford pentru 336 milioane dolari.
Cum funcţionează algoritmul lui Larry Page?
Dacă pagina A conţine un link (o legătură) către pagina B, se presupune că implicit pagina A afirmă despre B că este important, deci B o să fie mai bine cotat în clasamente. Cu cât există mai multe legături calitative către un site, cu atât Pagerank-ul acestuia va fi mai mare şi poziţia în clasament mai înaltă. Coeficientul Pagerank este un număr întreg ce poate lua valori între 0 şi 10.
Tips&Tricks by Şotropa Eugen
- Google iubeşte conţinutul unic. Articolele cu conţinut unic vor fi cotate mai bine în motoarele de căutare, oferindu-vă un punctaj mai bun la Pagerank.
- Pagerank-ul este influenţat de vechimea articolelor şi a site-ului.
- Contează viteza de încărcare a primei pagini, dar nu doar a ei. Nu încărcaţi prima pagină de widget-uri, bannere inutile. Pentru a reduce din "timpul de încărcare" al paginii, puteţi folosi codul html pentru a vă apărea doar o parte a articolului pe pagina principală.
- Este mai importat să obţii un link de la un site care are mai puţine legături, decât invers. Dintre un site cu Pagerank 4 care are link-uri către alte două site-uri şi un site cu Pagerank 6 dar care are link-uri către 5 site-uri, este mai bun site-ul cu Pagerank 4, deoarece odată ce un site are mai multe legături acesta împarte coeficientul pagerank la mai multe link-uri.
- Cele mai bune site-uri care vă pot oferi o recomandare bună sunt cele cu Pagerank mai mare sau egal cu 4 (patru). Nu e bine de neglijat site-urile cu Pagerank mai mic, şi ele contează, chiar foarte mult, însă Google oferă importanţă mai mare de la Pagerank mai mare sau egal cu 4. Repet, nu neglijaţi site-urile de nişă.
- Menţiunile (legăturile) aduse de un site, în articolul său, către site-ul dvs. participă la ridicarea dvs. în clasament dar şi la oferirea de cota Pagerank.
- Articolele sponsorizate, oferă cea mai mare recomandare posibilă din partea unui site, deoarece în această acţiune contribuie cuvintele cheie, link-urile do-follow şi odată cu vechimea articolului creşte şi cotaţia lui către site-ul recomandat. Un articol sponsorizat este, calitativ vorbind, mai eficient decât 5 legături oferite de 5 site-uri diferite.
Comentarii
Pana saptamana trecuta aveam 4 dar nu l-am putut mentine :)
asta e!
Oricum articolul imi place ca e bine explicat pe intelesul tuturor!
Pentru ca am onoarea sa te am in blog-roll, am si placerea sa te invit la o initiativa-leapsa-ideee, cum vrei sa-i zici legata de ziua de miercuri. Fara alte cuvinte, iti propun sa preiei initiativa pe blog si mai ales in viata si sa vedem rezultatele. Spor!
Ce sa mai spun...m-am "trezit" si eu cu PR 4 dupa o lunga perioada de PR "N/A" si o scurta perioada de PR=1. Pe cand sa ma "trezesc" de tot, PR a venit mai jos: 3! Si sta. De ceva vreme. Pana cand, "goagle" stie!
Acum, sincer vorbind, interesant si practic articolul tau! Multumiri!