Inovatia care reduce costul apei

O companie din California isi doreste sa revolutioneze experienta unui simplu dus, astfel ca oamenii din echipa companiei Nebia si-au propus sa reduca consumul de apa cu pana la 70%, inventand o noua tehnologie. Pana in prezent, proiectul inovator a reusit sa stranga mai putin de doua milioane de dolari, iar acest lucru inseamna ca Nebia ar putea dezvolta proiectul intr-atat de departe incat acesta ar putea ajunge in stadiul de vanzare.


Fonduri compania Nebia


Cu toate ca initial compania Nebia si-a propus sa stranga numai 100.000 de dolari odata ce au pus pe picioare compania la inceputul lunii august, se pare ca ideea proiectului din spatele start-up-ului a atras atentia asupra unei tehnologii care ar putea sa revolutioneze in cel mai uimitor mod industria din acest domeniu. Astfel, echipa de specialisti si ingineri tehnici de la Nebia se afla in locul in care ar putea dezvolta tehnologia dupa care cei mai mari producatori de obiecte sanitare isi doresc "sa puna mana", dupa o buna perioada de timp.

Astfel, principiul de functionare al noi tehnologii este destul de simplu, folosind o tehnologie care apare si in cadrul sistemelor aerospatiale sau cele utilizate in domeniul medicinei. Potrivit declaratiilor celor de la Nebia, aceasta tehnologie, care sta la baza noului dus inovator, ofera o acoperire de 10 ori mai mare a suprafetei catre care para dusului este indreptata, comparativ cu un dus traditional.

Carlos Gomez Andonaegui, fondatorul acestui proiect, a luat decizia de a economisi risipa de apa la care participa majoritatea populatiei lumii zilnic, incercand sa gaseasca o metoda care sa reduca consumul de apa in cabinele de dus. Gabriel Parisi-Amon, co-fondator si director tehnic in cadrul companiei Nebia a declarat ca "Pentru a inova experienta sub dus a trebuit sa ne orientam in afara industriei si sa abordam ingineri care ar putea schimba complet tot ceea ce se stia pana in prezent. In ultimii 50 de ani s-au produs modificari mai ales in industria aerospatiala si cea a dispozitivelor medicale, lucru care pentru utilizatorul casnic, obisnuit, nu a adus nicio schimbare."

Provocarea celor de la NASA

Misiunile celor de la NASA continua sa ne ofere imagini uimitoare asupra sistemului nostru solar, de la suprafata lui Pluto pana la inelele lui Saturn. Insa, in urma celor mai recente imagini lansate de specialistii NASA, au aratat asemanarea izbitoare dintre aceste planete vecine si satelitii lor cu obiectele gasite in casa: tigaile. Asemanarea este atat de incredibila incat agentia spatiala NASA a provocat utilizatorii Twitter sa gaseasca luna Europa -sau luna lui Jupiter ascunsa- intr-o grila de tigai mai vechi.

Imaginea a fost distribuita pe Twitter de catre NASA in cadrul Misiunii Europa. O singura imagine a lunii lui Jupiter- Europa, se afla in randul celor opt fotografii unde sunt surprinse tigai.

Cele patru luni mari ale lui Jupiter au fost descoperite de catre Galileo in anul 1610, iar in 1989 NASA a lansat o nava spatiala care avea sa exploreze gigantul de gaz. Pe masura ce Europa orbiteaza Jupiter, aici au loc o serie de forte mareice puternice, extrem de similare cu mareele din oceanele Pamantului cauzate de luna noastra. Aceste forte determina ca Europa sa se "flexeze si sa se intinda" deoarece orbita sa este una elipsoidala, mai degraba decat un cerc, mareea fiind mai puternica atunci cand luna este mai aproape decat atunci cand este mai departe.

NASA a descoperit ca aceasta caracteristica flexibila a Europei creeaza caldura, ceea ce face ca interiorul lunii sa fie mai cald fata de cum ar fi daca ar primi caldura de la soare.

Misiunea Europa


Cele patru luni de dimensiuni mai mari ale lui Jupiter au fost descoperite de catre Galileo, iar Europa orbiteaza planeta Jupiter cauzand maree extrem de puternice. Europa prezinta un interes particular in cazul specilistilor deoarece se pare ca indeplineste conditiile minime necesare pentru intretinerea vietii: apa lichida, elemente chimice plus o sursa de energie.

Music is my life sau cum sa te informezi despre ceea ce iti place

Toata lumea vorbeste despre cat de mult s-au schimbat vremurile, cum tinerii stiu tot mai multe lucruri si din diverse domenii. Cum sa nu fie astfel cand avem informatie diversa si la un click distanta? Iti place sa gatesti? Descoperi retete online. Iti place muzica? Nu numai ca o asculti oricand si cum iti doresti insa gasesti si interesatul din lumea muzicii din articole si stiri. Dintr-o astfel de categorie face parte si blogul Worldishouse.blogspot.ro.

La inceput iti da senzatia ca este acel tip de blog unde pur si simplu citesti despre genuri muzicale. Si numele este sugestiv, deci cam stim ce vom gasi aici. Clar. Dar e altceva ce te atrage si parca ai mai sta sa mai citesti putintel. Intr-un stil unic, neconventional, acest blog pe blogspot iti povesteste de-a fir a par despre unele stiri si vedete.

Dateaza pe piata, cu ghilimele de rigoare, din decembrie si are deja numeroase postari. Si ca sa iti fie mai usor, gasesti chiar si un soi de arhiva intr-o laterala a paginii. Ai si o selectie de postari populare, in caz ca doresti sa iti faci o impresie rapida despre ce cauta lumea cand intra aici sau care e genul acela de articol care impresioneaza.

In orice caz, fie ca esti sau nu a big fan of music ma gandesc ca acest blog merita si el accesat. Cineva acolo se straduieste sa iti aduca stiri si informatii. La un moment dat este mai mult decat a afla ce lansari au mai avut loc pe piata muzicala, fie ea locala, in tara sau din strainatate. Uneori gasesti si clip atasat unei postari, deci poti asculta direct si piesa despre care se vorbeste.

Cu scop informativ se creeaza un blog. Insa cine il pastreaza si continua cu misiunea aceasta este cel de apreciat. Asa ca World is House are un punct in plus pentru asta. Si nu numai. Desi nu as spune ca e asa cum e titlul sau trebuie sa ii acordam loc pe piata blogurilor pentru tematica sa si placerea de a impartasi aspecte interesante si complexe despre muzica.

Castile secolului XXI

Inafara de ceasuri, care dateaza inca din secolul XVII, niciun alt accesoriu nu este atat de purtat pe corp- cu exceptia castilor. Cand ne gandim la casti suntem de parere ca acestea sunt niste accesorii audio, fiind cele mai originale accesorii de purtat, si vin intr-o gama larga de modele: casti on-ear, over-ear si in-ear.

Pentru ca sunt atat de populare si pentru ca nu ne putem inchipui viata fara ele in timp ce facem naveta catre locul de munca, trebuie sa stim care sunt cele mai cool casti over ear de pe piata. Multe dintre ele nu sunt chiar atat de scumpe si sunt destul de bune, in functie de caracteristicile pe care le prezinta.

Casti Over Ears


Parrot Zik 2.0. Am putea numi acest set de casti Bluetooth ca un smartwatch al castilor, datorita caracteristicilor impresionante pe care le are, deoarece includ abilitatea de a controla apelurile telefonice dar si muzica, prin intermediul unui panou inteligent touch situat pe una din casti. La un pret de aproape 400 de dolari, aceste casti nu sunt tocmai ieftine, insa vin in sase culori si sunt proiectate sa reziste foarte mult timp.

SiME Smart Headphones. Cu toate ca nu sunt disponibile momentan, sunt descrise ca fiind "ochelarii Google pentru urechile noastre". Acest set de casti a fost prezentat recent la Taiwan, in decursul acestei veri. In esenta, aparatul permite ascultarea de muzica si de comunicare in timp ce utilizatorul joaca un joc- avand avantajul de a beneficia de componenta Google Glass care permite ca utilizatorul sa vizualizeze imaginea inaintea ochilor sai. Deocamdata nu se cunoaste pretul castilor, dar este sigur ca astfel de casti nu vor fi lansate prea curand spre vanzare in Europa si Statele Unite.

SoundSight Headphones. Lansate oficial in vara anului 2014 ca si concept, castile wireless SoundSight aduc o multime de promisiuni. Caracteristicile includ o camera de 1080p, voice control si sase microfoane, cu scopul de a permite utilizatorului de a inregistra ceea ce face.

Etica in afaceri

Etica in afaceri reprezinta comportamentul cu ajutorul caruia o afacere adera de la relatiile sale zilnice cu cele cu ale lumii. Insa, etica unei afaceri poate fi diversa. Aceasta se aplica nu numai in cazul in care afacerea interactioneaza cu lumea in general, ci si la relatiile dintre o afacere si clientii sai.

Multe companii si-au castigat o reputatie destul de proasta doar din cauza ca se afla intr-o afacere lipsita de etica. Pentru inceput, cel mai important factor il reprezenta interesul pentru bani si atat, iar acest lucru poate fi definit ca si capitalism in forma sa cea mai pura. A face bani nu este nimic gresit, ci modul in care se comporta unele companii pun un mare problema in fata comportamentului etic in afaceri.

Un comportament etic ar trebui sa fie prezent in orice afacere. Exista mai multi factori care trebuie luati in considerare: in momentul in care o companie face o afacere cu o alta companie care este lipsita de etica, inseamna ca si prima companie este lipsita de etica? Unii oameni ar sustine ca da, compania greseste, deoarece aceasta ar trebui sa isi analizeze legaturile de afaceri cu alte companii cu care colaboreaza.

Amenzi pentru cei care incalca etica afacerilor


O multime de companii globale, inclusiv cele mai importante branduri, pot fi remarcate din cauza faptului ca nu se gandesc prea mult la etica afacerilor, iar o buna parte de astfel de branduri importante au fost amendate cu milioane de dolari din cauza ca au incalcat legile eticii in afaceri, insa, se pare ca banii sunt factorul decisiv major.

Daca o companie nu adera la etica de afaceri si incearca sa incalce legile, de obicei sfarseste prin a fi amendata. Problema cea mai mare apare abia in momentul in care profitul acestor companii depasesc cu mult amenda aplicata. Exita companii care castiga miliarde de dolari din cauza lipsei de etica in afaceri, iar amenzile aplicate nu le opresc cu nimic.

Lumea a Treia



Originea temenului "Lumea a Treia" nu are nimic de a face cu dezvoltarea economica a unui stat sau a unei regiuni. Acest termen a fost utilizat pentru prima data in anul 1952, de catre un demograf francez- Alfred Sauvy, unde a fost utilizat pentru a se face diferenta dintre tarile care nu faceau parte nici din blocul vestic- cum ar fi Statele Unite si aliatii sai- nici din blocul estic- unde se afla URSS impreuna cu aliatii sai. 
 
Asadar, Lumea a Treia este un termen politic care desemneaza cu aproximatie tarile in curs de dezvoltare, spre deosebire de tarile lumii occidentale -sau lumea intai, formata din tarile dezvoltate, democratice si capitaliste- si de lumea a doua -tarile socialiste si comuniste care graviteaza in jurul fostei Uniunii Sovietice. 

Lumea a Treia desemna indiferenta politica

Sauvy a scos in evidenta faptul ca existau un numar de natiuni care nu s-au incadrat fata de nicio categorie din blocul vestic sau din cel estic, dar care aveau propiile lor agende si nevoi. De-a lungul timpului, Lumea Intai a ajuns sa suprinda statele dezvoltate, Lumea a Doua le cuprinde pe cele din blocul comunist, iar cele din Lumea a Treia sunt caracteristice astazi tarilor subdezvoltate.
Asadar, multe din tarile incadrate de Sauvy in Lumea a Treia au fost cele mai putin dezvoltate economic. Ca si rezultat, termenul a ajuns sa insemne si sa se refere la cele mai sarace tari ale lumii, fara a avea infrastructura sau tehnologia care sa sprijine cresterea nivelului de trai pentru oamenii care traiesc in aceste regiuni. Astazi, Lumea a Doua se refera la tarile in curs de dezvoltare, cum ar fi Vietnamul. 

In prezent, unii oameni se impotrivesc in fata aplicarii acestui termen pentru o anumita natiune, sustinand ca are conotatii de colonianism si de paternalism. "Natiuniile mai putin dezvoltate economic" ar trebui sa fie un termen mai potrivit si mai optimism pentru statele aflate in curs de dezvoltare economica. Toate acestea implica faptul ca dezvoltarea trebuie sa fie economica, industriala si/sau tehnologica- iar dezvoltarea intelectuala, spirituala si sociala nu ar trebui incadrate in terminologie.