Etica in afaceri
reprezinta comportamentul cu ajutorul caruia o afacere adera de la relatiile
sale zilnice cu cele cu ale lumii. Insa, etica unei afaceri poate fi diversa.
Aceasta se aplica nu numai in cazul in care afacerea interactioneaza cu lumea
in general, ci si la relatiile dintre o afacere si clientii sai.
Multe companii si-au castigat
o reputatie destul de proasta doar din cauza ca se afla intr-o afacere lipsita
de etica. Pentru inceput, cel mai important factor il reprezenta interesul pentru
bani si atat, iar acest lucru poate fi definit ca si capitalism in forma sa cea
mai pura. A face bani nu este nimic gresit, ci modul in care se comporta unele
companii pun un mare problema in fata comportamentului etic in afaceri.
Un comportament etic ar
trebui sa fie prezent in orice afacere. Exista mai multi factori care trebuie
luati in considerare: in momentul in care o companie face o afacere cu o alta
companie care este lipsita de etica, inseamna ca si prima companie este lipsita
de etica? Unii oameni ar sustine ca da, compania greseste, deoarece aceasta ar
trebui sa isi analizeze legaturile de afaceri cu alte companii cu care
colaboreaza.
Amenzi pentru cei care incalca etica afacerilor
O multime de companii
globale, inclusiv cele mai importante branduri, pot fi remarcate din cauza
faptului ca nu se gandesc prea mult la etica afacerilor, iar o buna parte de
astfel de branduri importante au fost amendate cu milioane de dolari din cauza
ca au incalcat legile eticii in afaceri, insa, se pare ca banii sunt factorul
decisiv major.
Daca o companie nu adera
la etica de afaceri si incearca sa incalce legile, de obicei sfarseste prin a
fi amendata. Problema cea mai mare apare abia in momentul in care profitul
acestor companii depasesc cu mult amenda aplicata. Exita companii care castiga
miliarde de dolari din cauza lipsei de etica in afaceri, iar amenzile aplicate
nu le opresc cu nimic.
Comentarii