In anul 2011 au
fost emise 35 miliarde de tone de dioxid de carbon in atmosfera. In fiecare zi
a anului, aproape o suta de milioane de tone de CO2 sunt eliberate in mediul
inconjurator. In fiecare secunda mai mult de o mie de tone de CO2 sunt emise de
centralele electrice, masini, camioane, nave, avioane si fabrici din intreaga
lume. Cetatenii de rand din intreaga lume sunt raspunzatori pentru eliberarea a
patru tone jumatate de dioxid de carbon.
In timp ce
oamenii emit mult mai putin dioxid de carbon in natura, cantitatea emisa
depaseste cantitatea pe care plantele si oceanele o pot absorbi. Ca urmare, cea
mai mare cantitate de CO2 emisa va ramane in atmosfera, aceasta intregistrand
valori din ce in ce mai mari de la un an la altul. Dupa anul 1960, dioxidul de
carbon emis a crescut cu aproape 25%, revolutia industriala fiind responsabila
pentru cresterea a 45% din emisii.
In conditiile
actuale, pana in anul 2050, nivelul de CO2 din atmosfera va creste de trei ori
mai mult fata de valorile cele mai mari inregistrate.
Daca am avea
politici mult mai stricte de consttructie a cladirilor, de exemplu,
introducerea unor standarde „verzi”, facturile electrice s-ar putea reduce
mult. Producatorii de centrale electrice lucreaza la sisteme de stocare a
energiei solare pentru a compensa aceasta problema. De asemenea, transporturile
reprezinta o alta sursa de emisii cu gaze ce condul catre efectul de sera.
Transporturile pot fi mai ecologice prin cresterea eficentei de combustibil la
vehicule, folosindu-se sisteme hibride de actionare. Dezavantajul vehiculelor
electrice este reprezentat de puterea foarte mica a bateriei in coomparatie cu
combustibilii de hidrocarburi.
Daca am presupune
ca masinile ar merge cu eficienta dar si ca unii combustibili vor fi „online”,
putem sa ne asteptam la o reducere a emisiilor provocate de transporturi in
viitorrul apropiat.
Comentarii