Teoria Dell despre brandurile marete

Undeva la inceputul anilor '80, Michael Dell, fondatorul companiei Dell s-a gandit ca distribuirea calculatoarelor direct la consumatori ar fi o idee foarte buna. Desi in acel moment lumea pur si simplu nu functiona asa, ideea lui a fost una revolutionare si a dus compania in stadiul in care se afla acum.

Astazi, se pare ca preferintele utilizatorilor sunt legate mai ales de legaturile cu social media. Astfel, Amy Heiss, trainer in cadrul unei companii care se ocupa cu realizare legaturilor stranse intre distribuitori si cumparatori spune ca oricine ar trebui sa fie ascultat in social media. Deasemenea, ei cred ca o buna abordare a clientilor in social media ar fi o buna oportunitate, indiferent de rolul ei.

Asadar, oricare ar fi afacerea pe care o dezvolti, cel mai important este sa fii cat mai aproape de clientii tai, sa te conectezi cu ei, sa le intelegi dorintele si nevoile, sa-i asculti cand au ceva de spus si pur sau pur si simplu au nevoie sa fie ascultati.

Cu pornire de la aceasta idee, Dell organizeaza sesiuni de pregatire pentru angajatii lor, astfel incat fiecare din ei sa inteleaga ideea companiei despre cum ar trebui abordati clientii in social media. Ei intentioneaza deasemenea sa-si instruiasca angajatii in legatura cu modul in care trebuie sa se vorbeasca in toate mediile online despre brand-ul Dell.

Partea cu ascultatul insa este una din cele mai importante. Daca angajatii ar fi fost pur si simplu incurajati sa fie mai activi in social media, o mare parte din discutiile cu clientii ar fi fost inutile intrucat s-ar fi cunoscut mai exact nevoie acestora.

E ca si cum orice fel de afacere ai avea, social media trebuie sa fie in ADN-ul angajatilor tai, asa cum spune trainerul Amy Heiss. In compania Dell, oricand un angajat gaseste ceva in social media care crede el ca merita atentie, este incurajat sa aduca in atentia agentiei care se ocupa ce aceste sesiuni de pregatire.

Comentarii