Magazinele in viitor

Usor usor tehnologia acapareaza totul si ajungem in punctul in care suntem sub semnul sau 100%. Ce-i drept ajuta caci usureaza viata si mai cu seama se poate dovedi utila in a tine sub frau anumite obiceiuri proaste, corectand unde se poate. Si nu suntem departe de aceasta lume si in ceea ce priveste lumea magazinelor, acolo unde ne vom intalni cu rafturi inteligente.

Mondelez International isi anunta intentia de a produce rafturile dotate pentru a strange informatii despre cumparator. Mai exact senzorii cu care vor fi dotate rafturile vor putea recunoaste sexul si varsta celor din fata rafturilor, folosindu-se de algoritmi speciali. Se va urmari tendinta cumparatorilor, modul in care acestia vor ridica produsele.

Suna a filme SF insa se pare ca astfel de rafturi sunt deja o promisiune de viitor apropiat, producatorii dezvaluind ca in 2015 se vor gasi deja pe piata. Desi am avea impresia ca suntem urmariti astfel de date ii vizeaza doar pe adulti si nu va insemna sa se colecteze date personale sau sa includa filmulete. Si pe langa acest lucru exista si avantaje. Se vor include promotii, oferte pentru cumparatorii care se arata interesati de anumite marci si totodata, asa cum spun producatorii, va exista si o mai buna metoda de a tine pasul cu aprovizionarea. 

Pana la urma se doreste ca nivelul de consum sa creasca. Si cum altfel daca nu vizand sa se capteze tendintele de pe piata, sa se adreseze consumatorului. Asta pentru ca publicitatea nu este de ajuns si cand posibilii cumparatori trec prin fata raftului oportunitatea este deja pierduta. 

Comentarii