Apple. Magazin. Magie

Apple este un brand format în ani grei de muncă şi cercetare. Astăzi este cea mai cunoscută şi apreciată companie de computere personale, software şi electronice. Cele mai bune produse hardware ale companiei sunt: seria de computere Macintosh, iPod-ul, iPhone-ul şi deja celebra tabletă PC - iPad-ul. În mai 2010 Apple a surclasat Microsoft-ul şi a devenit cea mai valoroasă companie cu cea mai avansată tehnologie.

Apple Premium Reseller şi Apcom pregătesc pentru români un Apple Store. Nu va fi un simplu magazin, va fi mai mult de atât. Vei simţi cu adevărat ce înseamnă lumea IT. Fiecare parte a corpului tău va intra într-o stare euforică. O să trăieşti intens. Abia aştept această Deschidere iStyle Cotroceni la care cu siguranţă o să particip.


Cum aş dori să arate un Apple Store?
O să-mi expun punctul meu de vedere. Un magazin ce promovează produse Apple trebuie să aibă un design futuristic. Nu putem să vindem tehnologie avansată, produse hi-tech într-un magazin retro.
În primul rând clienţii trebuie să intre în magazin ca să se poată vinde produse, aşadar primul lucru important este exteriorul magazinului. Exteriorul sau partea care se observă dinafara magazinului trebuie să fie din sticlă transparentă. Potenţialii clienţi vor fi atraşi de conţinutul magazinului şi vor intra să vadă mai de aproape. Pentru că Apple este ultra-cunoscut, pe o parte şi pe alta a intrării trebuie să fie logo-ul companiei Apple, pe negru (de preferat)  pentru că o să fie imprimat pe sticlă transparentă şi este nevoie de un contrast de culoare (ex. foto medalion dreapta). Deasemenea, poate să fie şi alb logo-ul însă să fie vizibil.
Astfel în mintea unei persoane se vor înfiripa două lucruri, înainte de a intra în magazin, şi anume: Brandul Apple şi conţinutul atractiv al magazinului (binenţeles, şi curiozitatea).
Dacă logo-ul Apple de a fi imprimat pe sticla din exterior e puţin ciudat, ar putea fi lăsată sticla în pace şi logo-ul să fie imprimat deasupra magazinului, de o dimensiune considerabilă dar cu un design cât mai atrăgător.


Trecem la esenţa magazinului, şi anume interiorul. O să încep cu design, o să continui cu aşezarea produselor şi o să termin cu staff-ul magazinului. 
Spaţiul trebuie să fie foarte bine luminat, zeci de spoturi pe tavan să-mi lumineze tot magazinul. Nu trebuie să fie o lumină orbitoare, că ar fi iritant. Luminozitatea perfectă ar fi exact ca cea din timpul unei zi însorite de vară. Pereţii să fie pe un ton gri metalizaţi (relativ deschis). Lumina propagată pe pereţii de ton gri o să ofere o eleganţă de zile mari. Podeaua (contează şi ea) trebuie să fie de o culoare mai deschisă a pereţilor, pentru a nu fi uniformizat magazinul ci pentru a avea un contrast de culoare îmbinat cu bun gust.Marmură, granit, gresie ceva plăcut piciorului când calc. Atenţie, să nu îmi alunece piciorul pe podea sau să scoată zgomote ciudate la anumite tipuri de încălţăminte. 
Pe o parte şi pe alta a magazinului (interior), pereţii trebuie să găzduiască produsele Apple. Important ar fi ca produsele să fie aşezate pe categorii, partajate frumos pe secţiuni. Secţiunea de tablete PC, iPhone-uri, secţiunea de Macintosh-uri. Fiecare produs să fie aşezat pe un raft din sticlă transparentă, iar produsele să fie scoase în evidenţă prin luminarea lor prin intermediul unor spoturi ascunse in perete. Nu mi-ar plăcea ca produsul să fie în vitrină, mi-ar da senzaţia de  produs intangibil, ceva care nu îmi este accesibil. Cu cât produsul este mai simplu aşezat (cât mai liber să zic aşa) cu atât mă atrage mai mult. Aş vrea ca fiecare secţiune să aibă câte un agent de vânzări, care să-mi poate prezenta produsul cât mai bine, să îmi răspundă la întrebări, chiar să îl testeze împreună cu mine pentru a simţi magia Apple.


Staff-ul trebuie să fie la fel ca şi produsul, de calitate. "Uniforma" să fie obligatorie, constând într-un tricou cu logo-ul Apple (şi/sau al firmei distribuitoare de produse), de o culoare caldă (roşu deschis, portocaliu deschis) sau de-un albastru marin. O alegere bună este întodeauna şi nonculorile, alb sau negru. La gâtul fiecărui angajat să găsim o legitimaţie. Asta denotă seriozitate, eleganţă şi profesionalism. Mi-ar plăcea ca agenţii de vânzări să fie de gen feminin, cei de la "caserie" care întocmesc formalităţiile de vânzare-cumpărare a produsului, garanţie să fie de gen masculin. Factorii importanţi ce stau la baza vânzării unui produs sunt mâinile, gestica, mimica feţei şi comunicarea. Femeile au deobicei cele mai frumoase şi îngrijite mâini care îmbinate cu o gesticulaţie bună, atrage şi place clienţilor. O fată drăguţă, cu un zâmbet cald şi cu abilităţi de comunicare profunde e reţeta unor vânzări pe măsură.  Aş vrea ca agenţii de vânzare (fie bărbat, fie femeie) să fie aleşi în funcţie de abilităţile lor de comunicare şi cunoştinţele hardware/software. Un agent bun este acela care poate să explice şi unui exper IT şi unui necunoscător, un produs. Mi-ar plăcea să existe un administrator general al magazinului, care ar putea rezolva urgent orice problemă importantă care ar apărea. Trec de la staff şi mai fac o precizare. Ar fi mult mai plăcut şi convingător pentru client, ca să poată testa pe loc, în magazin produsul dorit. În momentul în care simţi şi trăieşti cum e să utilizezi un iPad de exemplu, cu siguranţă o să fi mai hotărât când vine vorba să-l cumperi.


Ca să conchid, magazinul trebuie să mă impresioneze în detaliu. Să fie luminos, futuristic, ambient plăcut, să găsesc produsele dorită, să fiu "astonished" de echipamentele hi-tech expuse. De la intrare în magazin până când ies să fiu impresionat. Vreau ca după ce ies, să privesc în urmă şi să zic în gând cu voce tare, o să revin.


Acest articol participă  la concursul organizat de dandragomir împreună cu Apple Premium Reseller și Apcom.




Comentarii