Review Standard Site: joburi-online.ro

Imagine cu site-ul joburi-online.ro
Bună tuturor, in articolul de faţă analizez site-ul joburi-online.ro.


Cuprins:

A. Copywriting
B. Design
C. Optimizare pentru motoarele de căutare (SEO)
D. Structurarea informației
E. Uzabilitate

A. Copywriting

1. Nu a-ţi tradus "login" cu "logare" şi nici "forgot login" cu "parolă pierdută". Este un site în limba română, pentru utilizatorii români.
2. Pagina "Home" ar trebui să fie tradusă deasemenea şi să fie "Acasă".
3. În header văd Logo, Subtitlu (motto-ul) şi Titlu. Vă sugerez să reînoiţi logo-ul, să fie pe un contrast de culoare cu Titlul (Joburi-online.ro). Cele două persoane din logo care dau mâna sunt pe acelaşi contrast, dar văd şi verde şi galben spre portocaliu. E neplăcut vizual. Există o regulă privind aranjarea în header. Logo-ul este pe partea stângă (e bine cum e poziţionat) dar în dreapta e Titlul şi apoi Subtitlul (nu invers, cum aveţi dumneavoastră).

4. Site-ul este unul românesc. Recomand ca ofertele şi paginile de pe site să fie scrise cu diacritice. singura problemă ar fi aceea că unele browsere ar putea afişa diacriticile greşit, sub forma unor semne sau simboluri. Dar optimizaţi site-ul pentru acceptarea lor pe prinicipalele browsere: Chrome, Firefox, Explorer, Opera.
5. "Despre noi" are prea puţine informaţii. Ar trebui să conţină informaţii cu administratorul/echipa, locul de unde sunteţi, profesia/experienţă şi dacă este societate (firmă) cum se numeşte. Asta oferă un plus de profesionalism site-ului şi încredere. Informaţii precum SPAMUL este inadmis, principii ar trebui să fie transferate la o pagină (în footer) nouă TOS (Terms of Service - Termeni şi condiţii). Dacă doriţi să descrieţi idiologia site-ului, scopul şi oferta puteţi crea o pagină separat. Ca utilizator doresc să aflu informaţii care mă interesează, nu să găsesc şi alte informaţii ne-estenţiale pentru mine.
6. În footer văd pagina "Legislaţie" dar nu este disponibilă. Ideea este excelentă dar recomad să rezolvaţi problema pentru ca utilizatorii să vadă că site-ul funcţionează conform unor legi în vigoare. Legile care ar trebui să conţină o asemenea pagină sunt: Legea privind dreptul la confidenţialitate, Legea sau Legiile privind drepturile utilizatorilor şi Legea sau Legiile privind drepturile administratorului/echipei site-ului.
7. Pentru pagina "Contact" recomand existenţa unui e-mail pentru urgenţe sau pentru afaceri/parteneriate şi existenţa butoanelor Twitter şi Facebook. Ambele sunt reţele de socializare şi sunt un canal de comunicare. În modul acesta o să aveţi şi abonaţi noi.
Tip butoane abonare
8. Pentru că tocmai vorbeam la punctul 7 de butoanele reţelelor de socializare, recomand să le scoateţi din footer (sunt prea puţin vizibile şi sunt importante) le recomand în header împreună şi cu butonul de abonare RSS (Vezi foto dreapta. Foarte important, o să-l subliniez la punctul 9). 

9. Butonul de abonare RSS este ascuns. Cum pot utilizatorii să fie la curent cu noile joburi adăugate? Prin abonarea la feed. Deasemenea, dacă doriţi altă metodă pe care o puteţi adăuga în sidebar este aceea de a crea o bază de date (e-mailuri) şi să trimiteţi manual mailuri la cei ce se abonează astfel. Site-ul de unde puteţi lua widgetul este : ArialSoftware
10. Pe prima pagină, aş recomanda ca "Avantajele anunţurilor Promovate" să fie sub mesajul de întâmpinare " Bine aţi venit pe ..." sau sub pozele tipurilor de cont: Premium - Basic. Este ceva care mă interesează când îmi fac cont, ce să aleg. Deasemenea, introdu un link de redirecţionare pe pozele "Premium" către înregistrare cont premium ţi Basic către înregistrare cont.
11. Introdu într-un chenar "Anunţuri sponsorizate" şi "Ultimile anunţuri".

B. Design

1. Headerul nu se îmbină bine cu fundalul site-ului. De ce? 
2.  Site-ul trebuie să-mi inspire încredere. Ce poţi face?
  • Să prezinţi un certificat web de calitate (vezi CertificatWeb);
  • Să ai câteva logo-uri ale sistemelor de plăţi internaţionale: Paypal, Alertpay, Visa, MasterCard;
  • Folosiți logo-uri pentru sisteme de plăți electronice românești pe care le folosiți în site – GECAD ePayment;
  • Arătați că site-ul a fost scanat împotriva virușilor și a programelor de tip malware (mai mulți furnizori de soluții de securitate oferă aceste soluții, printre care McAfee);
  • Folosiți, pentru paginile de logare, creare cont, administrare cont, comandă, confirmare comandă, pagini securizate; un furnizor foarte cunoscut este VeriSign, dar puteți apela și la alte companii;
  • Publicaţi informaţii despre trafic. Un site cu 1000 vizitatori arată mai bine decât unul 50 de vizitatori, chiar dacă e vorba aia: arată în statistici.
  • Folosiţi simboluri la pagina de contact (gen o poză cu scrisoare de dimensiuni mici 15x15 )

C. Optimizare pentru motoarele de căutare (SEO)

1. Footer: "Joburi-online.ro - site de anunturi cu locuri de munca pentru diverse categorii de angajati care ofera cele mai bune locuri de munca in Romania si strainatate."  Este mai mult decât e nevoie pentru motoarele de căutare. Maxim 65 de litere şi cred că sunt mai multe. Încearcă : "Joburi-online.ro - locuri de muncă în România şi străinătate." Fără ghilimele ai 61 litere.
2. Căutare pe Google: site: www.joburi-online.ro - Nu apare primul şi asta e o problemă
3.  Titlul se incardreaza in limită, e ok. Titlu site: Joburi Online - locuri de munca
4. Site-ul e optimizat pentru motoarele de căutare, e ok. Să aveţi grijă să nu supra-optimizaţi site-ul. E foarte bine aşa cum este.
5. Link exchange? Dacă faceţi link exchange vă recomand site-uri/bloguri de nişă şi preferabil site-urile tot care oferă joburi.

D. Structurarea informației

1. As adăuga link pentru : Romania Legea nr. 8/1996 stabileste cadrul juridic privind dreptul de autor/copyright si drepturile conexe. Aceasta lege este in vigoare in prezent fiind modificata si adaugita prin urmatoarele acte normative:

2. Pagina principală cuprinde toate informaţiile şi butoanele de care am nevoie.
3. Vă ă lipsește funcția de newsletter;
Ce să includeți într-o casetă de newsletter?
  • Posibilități de abonare prin email multiple – poate vreau să mă abonez prin email doar la blog; sau doar la știrile adăugate în site; ori doar la evenimentele pe care le organizați; sau la produsele nou adăugate; ori doar la produsele dintr-o anumită categorie; ori la promoțiile site-ului; sau la comentarii; dacă pot să selectez prin bife la ce să mă abonez, aș fi în al nouălea cer;
  • O listă cu newsletter-ele anterioare; da, vreau să văd cum arată un newsletter de la voi și îmi voi face o idee clară dacă merită să mă abonez sau nu;
  • Informații despre periodicitatea newsletter-ului; cât de frecvent trimiteți un email, la ce oră, în ce zile ale săptămânii;
  • Mă interesează foarte mult garanțiile – ce veți face cu adresa mea de email? Cum mă voi putea dezabona? Veți trimite doar emailuri referitoare la subiectele agreate, sau veți schimba frecvent subiectul emailurilor?
  • Ar fi interesant de știut numărul abonaților la newsletter – e relevant pentru mine să știu dacă aveți 3 abonați (serviciu foarte nou, sau poate calitate slabă a newsletter-ului) sau 3.000 de abonați (îmi dați încredere);
4. Revin cu o adăugare la pagina "Despre noi" care ar trebui să conţină:

  • Valori;
  • Misiune;
  • Scop;
  • Obiective

Dacă puteţi face şi un scurt videoclip de prezentare cu dvs. sau o persoană din echipa ar fi nemaipomenit.
5. Revin şi cu o adăugare la pagina "Contact" care ar putea conţine:

  • Un număr de telefon
  • O fotografie cu dvs, cu echipa sau cu sediul firmei
  • Asigurarea că datele mele vor fi prelucrate conform legii (detalii cu procedura);

E. Uzabilitate

1. Caseta de căutare ar putea să fie şi în dreapta sus (fără căutare avansată)
2. Recomand ca în footer să fie introduse informaţiile mai puţin interesante
3. Când dau click pe logo mă trimite pe pagina principală (aşa trebuie)
4. Ar putea fi o secţiune, fie la contact sau în altă parte cu "Sunaţi-mă voi". 
5. Felicitări pentru modul de căutare care este posibil pe ţară, localitate, judeţ, experienţă minimă, categorie, studii minimii.
6. Ratingul unui job ar fi o metoda bună de selecţionare a joburilor bune şi mai puţin bune.

Comentarii

Bogdan Vasiliu a spus…
Ai muncit ceva la această analiză. Bravo, a ieşit bine!