Interviu cu Blogatu

Marius Călugăru alias Blogatu

Blogatu a avut bunăvoinţa de a-mi răspunde la câteva întrebări. Îmi doream să îmi acorde un interviu, pentru că în blogosferă pseudonimul Blogatu are ecou. Vă invit să citiţi interviul cu Marius.

Interviul
Oigen: Blogatu este pseudonimul tau. De ce şi de unde Blogatu ?
Blogatu: În martie 2007, am fost într-o excursie în Franta. Vroiam să-mi fac blog şi nu gaseam nicio denumire prea atrăgătoare. Dintr-o data, în Luvru, m-a lovit inspiraţia. Povestea e prea lungă ca s-o spun aici, într-un articol pe Blogatu.ro ar fi mai simplu.

Oigen: De cât timp te ocupi de blogging ?
Blogatu: De la inceputul anului 2007, când am lansat mai multe bloguri în engleza, în special despre gadget-uri. Cu blogging-ul  în limba romana mă ocup din data de 1 aprilie 2007,  când am lansat Blogatu pe subdomeniu Blogspot.
Oigen: Ok. Am înţeles. Ce crezi că este important în blogosferă ?
Blogatu: Principiile după care te ghidezi în viaţa de zi cu zi trebuie aplicate şi în online. Iar principiile mele sunt perseverenţa, respectul şi munca.
Oigen: Sunt peste 60.000 de bloguri în Romania. Ce crezi că trebuie să faci ca să ai un blog mai bun ca restul ?
Blogatu: Cel mai important e sa respecţi o linie editorială. Pe inţelesul tuturor, trebuie ca un blogger să aibă un stil aparte, care să atragă cititorii, nu să-i alunge. În al doilea rând, trebuie să respecţi munca altora şi să nu copiezi. Apoi, contează şi să nu creezi conflicte pentru a atrage atentia asupra blogului tău. Fiecare consideră că are cel mai bun blog, însă numai cititorii pot decide acest lucru. De asta, eu nu-mi laud blogul ci-i las pe alţii să-l critice sau să-l laude. Am ce învăţa şi le mulţumesc tuturor care îmi atrag atenţia asupra minusurilor pe care le am, ca blogger.
Oigen: Defineşte-mi te rog, din perspectiva ta, cum arată un articol bun.
Blogatu: Un articol bine documentat, care trateaza un subiect din orice domeniu, este un articol bun. Fiecare blog poate avea un articol bun, însă foarte puţine bloguri au articole excepţionale. După cum spuneam, cititorii decid dacă un blog merită într-adevăr vizitat sau nu. Un articol scris de mine, care cu siguranţă merită promovat, este acesta – Codul de conduită al participanţilor la concursuri pentru bloggeri  
Oigen: Bloggerii pot avea succes datorită capacităţilor intelectuale sau e nevoie şi de altceva ?
Blogatu: Nu mă laud că nu-s prost, dar mă pot lauda că mulţi nu-s deştepţi. Da, contează capacităţile intelectuale, uneori extrem de mult. Unii cad în ridicol postând nişte articole inspirate din ştiri false sau lănsând conflicte care nu fac altceva decât să le păteze imaginea.
Oigen: E o modă să ai blog ? Legat de întrebarea anterioară, sunt multe persoane publice precum Mircea Badea, Mihai Bendeac şi alţii, care nu ştiu dacă scriu articole de calitate dar sunt citiţi de “fani”. Ce părere ai de asta ?
Blogatu: Nu mai e la moda, e o regulă. Oricine işi poate face blog daca are conexiune la internet. Eu cred că în România sunt 7 milioane de potenţiali bloggeri dar doar 60000 care chiar scriu pe bloguri. E suficient să faci un pas şi nu mai poţi să dai inapoi. E placut şi interesant în acelaşi timp să ai un blog. Ce pot să spun despre persoanele publice? Că sunt nişte oameni ca şi noi, care sunt mai cunoscuţi datorită celor care-i fac cunoscuţi, şi că totul e relativ !? Oricine poate deveni « vedetă » daca ţine cu tot dinadinsul J
Oigen: E criză, aşa că te întreb şi de finanţe. Câştigi din blogging îndeajuns încât să faci doar asta pentru a trăi ?
Blogatu: Nu caştig îndeajuns nici din blogging, nici din salariu. În Romania e greu să câştigi atât cât ar trebui. Cred cu tărie că lucrurile se vor schimba în curând.
Oigen: Sunt multe persoane care îşi fac blog doar pentru a câştiga bani. Ce părere ai despre asta ?
Blogatu: Dacă blogurile lor sunt interesante şi dacă nu cuprind articole sau ştiri copiate, nu pot decât să-i felicit. Dacă însă fac bani pe spezele altora, nu pot decât sa-i blamez.
Oigen: Descrie, dacă poţi, reţeta succesului tau .
Blogatu: Am mai spus. Sunt chiar principiile mele – perseverenţă, respect şi munca !
Oigen: Multumesc frumos de interviu. Cum ţi s-a părut  şi ce doreşti să le transmiţi celor ce vor citi interviul?
Blogatu: Mulţumesc şi eu ! Să-şi spună părerea sinceraă în comentarii ! 

Comentarii

Anonim a spus…
Frumos interviu,si are dreptate Blogatu,daca respecti „regulile” ”perseverenţă, respect şi munca” ai numai de castigat.
Boogie a spus…
Sunt de acord cu tot ceea ce a raspuns blogatu in interviu. Stie foarte ce face si cum face de aceea este printre cei mai buni bloggeri.