Gata cafeaua (11)

Astăzi sunt matinal, să zic aşa mai ceva decât de obicei, şi binenţeles am cafeaua în stânga mea şi ţigara în dreapta. Da, sunt două vicii dar care îmi plac şi nu renunţ la ele momentan, chiar dacă mulţi zic că e nesănătos.

Maică-mea mai credincioasă de fire, îmi zice mereu:
- Măi băiete, pe lângă că-ţi strică sănătatea ţigara asta, cum o să mergi cu ţigara în Rai după ce mori?
- Mama, dacă merg în Rai, mă opresc la poartă, arunc ţigara jos şi o sting la poartă, apoi intru.


E o zi cu soare astăzi după multe mohorâte, o zi perfectă zic eu pentru a avea o dimineaţă frumoasă. Aşă că o să încep să cuvântez unele pentru că micul dejun e cea mai importantă masă.
Încep cu politică, cu toate că am promis că nu voi vorbi despre câcat şi mizerie în articolele mele. Dar, vorbesc constructiv, pentru că dacă nu aş spune a-ţi crede că sunt prost, acum o să ştiţi sigur. Zilnic trec pe lângă 1000 de bannere publicitare politice, la televizor doar despre candidaţi, ba Traian Băsescu, ba Oprescu, ba Geoană, ba Antonescu. Ete fix o pulă, toţi sunt o apă şi un pământ numai că unul e mai bun ca altul. Traian Băsescu nu va ieşi preşedinte asta cu siguranţă, pentru că sloganul "Să trăiţi bine" duce la o replică de: Să-mi sugi pula. Dar nu ei ne conduc, ei sunt doar nişte mascote. Ei sunt nişte "papagali" ai oamenilor din spate, care aruncă valiza de bani pe masă doar ca să "nu fie uitaţi". Ei sunt cei ce apar, înfruntă, promit, cad, se ridică şi ajung preşedinţi şi apără interesele ţări. Greşit, apără intereselor celor care i-au ajutat să ajungă acolo. Câţi bani sunt investiţi într-o campanie? De unde vin banii? De câţi oameni e nevoie să fie susţinut? De câte, cum, care ş.m.d.

Nu zic asta cu gândul de a renunţa să mai mergeţi la vot. Mergeţi votaţi, iar daca crezi că nu ai cu cine vota, votează pe marginea albă, ca să înteleagă politicenii mesajul. Oricum nu prea contează votul. Ştiţi poate, nu contează cine votează ci cel care numără voturile.

Destul cu politica, că sunt dezgustat de fiecare dată când vorbesc despre ea.

Comentarii