Cele mai mari greseli facute de angajatori

Majoritatea celor ce se ocupa de recrutare se plang de faptul ca nu pot gasi candidatii potriviti pentru companie. A angaja persoana nepotrivita nu provoaca doar pierderi de capital, ci cauzeaza si probleme operationale.

Angajarea persoanei potrivite este extrem de importanta in piata competitiva din zilele noastre. Sunt multe lucruri in joc cand vine vorba de angajarea unui om nou, companiile investesc timp, bani si resurse pentru a gasi candidatul potrivit pentru respectivul post. Exista insa multe diferente intre ceea ce spune ca poate sa faca un angajat si ceea ce stie efectiv sa faca. De aceea angajatorii trebuie sa evite greseli in momentul recrutarii precum cele enumerate in continuare.

Daca privim anunturile de angajare de pe internet vom observa ca rubrica de descriere a jobului contine mai multe cuvinte decat un eseu realizat in scoala. Majoritatea companiilor fac greseala de a publica tot ceea ce trebuie sa faca un angajat, uitand ca oamenii au si capacitatea de a invata lucruri noi. De aceea este recomandata listarea catorva competente de baza, pentru ca celelalte sa fie verificate la interviul personal.

Acordarea de prea multa atentie CV-ului este o alta greseala. Desigur ca trebuiesc verificate competentele si abilitatile fiecarui candidat, pentru a vedea daca sunt in concordanta cu cerintele postului, insa a te baza doar pe CV pentru identificarea acestor competente este o mare greseala.

Cei ce au trecut prin cateva interviuri s-au intalnit cu siguranta cu intrebari de genul "De ce ai plecat de la jobul anterior?", "De ce ai ales compania noastra?", "Care iti sunt punctele slabe si punctele forte?", "Te consideri un bun jucator de echipa?" si asa mai departe. Majoritatea angajatorilor se bazeaza pe aceste raspunsuri pentru a face selectia, in loc sa puna intrebari mai relevante precum cele legate de experienta si abilitatile obtinute.

Adesea exista o imagine preconceputa despre cum ar trebui sa fie angajatul perfect pentru jobul respectiv. Aceasta creaza un dezavantaj din start pentru acei candidati care, desi au abilitatile necesare si merita postul, nu se potrivesc cu imaginea pe care si-au facut-o in minte cei ce angajeaza.

Ultima dar nu cea din urma greseala ar fi angajarea in graba. Echipa care se ocupa de un proiect a plecat, si angajatorul are nevoie de alte persoane in timp de o saptamana. Inainte de a bate palma cu prima persoana care intra pe usa, angajatorul trebuie sa stie ca angajarea in pripa are dezavantajele ei. La fel ca si metoda incercarilor si erorilor, proaspatul angajat poate sa nu atinga asteptarile dorite. Astfel trebuiesc intervievati un numar mai mare de candidati si decizia trebuie luata cantarind bine toate aspectele.

Niciun comentariu: