Desi nu este o surpriza pentru ca ceea ce tine de modalitatea de examinare a probei practice pentru cursantii la scoala de soferi s-a tot discutat introducerea de camere video este mult mai aproape decat se credea. Cererea vine ca o necesitate in prima faza pentru ca spaga sa fie diminuata daca nu chiar total exclusa si in al doilea rand pentru ca fiecare dintre cursanti sa fie pregatiti in adevaratul sens al cuvantului.
Schimbarile vizate sunt si pe termen lung. O alta propunere este cea legata de rezultatele fiecarei unitati de pregatire in acest sens. Daca in primul an de primire a autorizatiei de functionare promovabilitatea nu este de minim 40% si al doilea an de minim 50% licenta se va pierde. Este un fapt clar ca straduinta este in zadar, daca exista, ca o scoala de sofer este mai mult interesata de banii castigati usor si fara efort.
Ce se intentioneaza? Ca fiecare unitate de pregatire pentru titulatura de sofer sa se implice mai mult in ceea ce priveste promovabilitatea cursantilor sai. Pe langa profesionalismul de care se va da dovada este necesara si o modalitate de a tine in frau intentia si realul fapt de a trisa, de a da, cere spaga pentru ca doar in cifre o scoala de soferi sa se bucure de falsa promovare.
Statisticile arata ca 25% trec de prima faza a examenului pentru obtinerea permisului auto la o prima incercare si 50% au succes si cu proba practica. Desigur ca exista pareri pro si contra, de la intimidarea cursantului la bani investiti si cu siguranta ca discutiile pe aceasta tema vor continua.Cu proteste care au existat si pana cum insa cu certitudinea asa cum oficialii spun ca nu se doreste restrangerea activitatii scolilor de soferi suntem mai mult decat curiosi ce deznodamant va veni sau ce schimbari se vor mai propune.
Schimbarile vizate sunt si pe termen lung. O alta propunere este cea legata de rezultatele fiecarei unitati de pregatire in acest sens. Daca in primul an de primire a autorizatiei de functionare promovabilitatea nu este de minim 40% si al doilea an de minim 50% licenta se va pierde. Este un fapt clar ca straduinta este in zadar, daca exista, ca o scoala de sofer este mai mult interesata de banii castigati usor si fara efort.
Ce se intentioneaza? Ca fiecare unitate de pregatire pentru titulatura de sofer sa se implice mai mult in ceea ce priveste promovabilitatea cursantilor sai. Pe langa profesionalismul de care se va da dovada este necesara si o modalitate de a tine in frau intentia si realul fapt de a trisa, de a da, cere spaga pentru ca doar in cifre o scoala de soferi sa se bucure de falsa promovare.
Statisticile arata ca 25% trec de prima faza a examenului pentru obtinerea permisului auto la o prima incercare si 50% au succes si cu proba practica. Desigur ca exista pareri pro si contra, de la intimidarea cursantului la bani investiti si cu siguranta ca discutiile pe aceasta tema vor continua.Cu proteste care au existat si pana cum insa cu certitudinea asa cum oficialii spun ca nu se doreste restrangerea activitatii scolilor de soferi suntem mai mult decat curiosi ce deznodamant va veni sau ce schimbari se vor mai propune.
Comentarii