Internetul în România

Îmi amintesc că în 1998 descopeream prima dată computerul şi odată cu el Internetul. Aveam aproape 9 ani şi îmi strângeam banii de cheltuială primiţi de la părinţi pentru a sta o oră sau două la "sala de net".

Jucam Counter-Strike şi Half-Life, intram pe Mirc şi rămâneam interesat de fiecare pagină web pe care o descopeream. De atunci până în 2011 au trecut 13 ani, timp în care am văzut cum evoluează tehnologia. În 2004 dacă nu mă-nşel văzusem într-o revistă IT, mega-apariţia hard-disk-ului de 500 GB. Era pentru mine apogeul evoluţiei tehnologice.
Am văzut cum treptat dispare banala disketă, foarte utilă în perioada în care eu descopeream computerul. Jocuri precum Bomberman, Volfied sau documente erau uşor de stocat pe disketă. Curând am văzut cum nici un joc nu rulează dacă calculatorul nu e Pentium 4, să aibă 1.4-1.8 Ghz procesorul, placa video a devenit o necesitate. Reţelele LAN aproape au dispărut, iar locul a fost luat de WEB. Avem wi-fi şi 3G acum. Sunt multe, extrem de multe lucruri despre care se poate discuta. În continuare vreau să vă prezint câteva date despre Internetul în România.


Conform Internet World Stats, 7,776,700 de români folosesc zilnic Internetul ( Junie 2010). Se prezice 10 milioane de utilizatori până la finele anului 2011. Evoluţie destul de mare faţă de 1993 când doar existau doar 850 de români în toată ţara conectaţi la Internet. Aproximativ 3 milioane de români citesc zilnic bloguri.
Ecommerce-ul românesc va ajunge la 1 miliard de euro până la finalul lui 2012, anul acesta piaţa fiind de 350 milioane euro, conform NewsIn. Media unei tranzacţie pe Internet în România este de 83 euro anul acesta, faţă de 84 euro anul trecut, însă în primele lui ale anului 2011 media a fost de 89 euro pe tranzacţie. Pe Facebook sunt în momentul de faţă 3.468.080 persoane înregistrate.

 Conform unui raport realizat de PricewaterhouseCoopers, rata creşterii numărului de utilizatori de internet din România este de un milion pe an. În 2006, 5,5 milioane de români accesau, conform raportului, internetul.

1
2
3
4
5
5,5







1 milion de utilizatori in 2001
2 milioane de utilizatori in 2002
3 milioane de utilizatori in 2003
4 milioane de utilizatori in 2004
5 milioane de utilizatori in 2005
5,5 milioane de utilizatori in 2006


Cea mai mare tranzacţie făcută pe Internetul românesc, pot zice că a fost vânzarea site-ului autovit.ro cu 5 milioane de euro.

Comentarii

Tamy a spus…
pentru romani internetul este o sursa de inspiratie...pe toate domeniile, putini au placerea de a citii ceva interesant...totodata internetul este cel mai ieftin...
Unknown a spus…
Daaa...imi aduc si eu aminte cum ma conectam la net prin telefon cu parole furate de colo si colo....cu numere de-alea de 89 89....parca si descarcam un mp3 in 3 zile:)) ce-a mai evoluat lumea....
Zi racoroasa!
Daniel Botea a spus…
Mai bine pe net decat pe TV :) Macar iti alegi ce vrei sa urmaresti.

Si eu am ales sa te promovez in Blog and roll. Spor!